نقش کلمه سال در رشد و پیشرفت

بودنتان را جشن بگیرید.             ویلیام بلیک

آیا این کاری که ویلیام بلیک می گوید کاری آسان است و هر کسی می تواند از پسش بربیاید. نمی توانم بگویم سخت است یا آسان که این کیفیت سخت به کسی که قرار است آن را انجام بدهد مربوط است. برای بعضی ها در کمترین زمان ممکن بودنشان را درک و زندگی می کنند و همین که زندگی اش می کنند خود جشنی بزرگ است. برای برخی دیگر این کار اتفاق به درازای یک عمر است. به هرحال، من می گویم خوشا به  حال کسانی که به بودنشان آگاه می شوند و با درک آن می توانند آن را جشن بگیرند. 

بی شک بدون اقدام به خودشناسی پی بردن به آن ذات درونی و واقعی مان کاری غیر ممکن است. میلیون ها سال است که ما به تبع از اجداد و بزرگ مان عادت کرده ایم که با تمرکز بر انجام دادن کارها به بقا و پیشرفت خود ادامه بدهیم. اما بودن موضوعی کاملن متفاوت از انجام دادن است. بودن آنچیزی است که ما هستیم و عمل می کنیم. رشد و پیشرفت ما بیشتر از بودن ما تاثیر می پذیرد. 

کلمه سال من برای سال 1402 کلمۀ «عملگرایی» است. تصمیم گرفته ام که امسال را با عمل کردن به آنچه که تاکنون آموخته و بعنوان دانش انباشته ام به سالی پربارتر از همیشه تبدیل کنم. از شگفتی های انتخاب این کلمه تا به حال برای من این بوده که با کم کردن مصرف محتوا تلاش می کنم ارتباط بیشتر بین دانسته های قبلی و فعلی ام برقرار کنم. همین امر باعث می شود که جایگاه آن دانسته و دانش را در زندگی روزمره ام پیدا کرده و فرصتی برای عمل کردن به آن بوجود آورم. عملگرایی یعنی عمل به آنچه می دانم و البته در گذر زمان به بودن من تبدیل شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *