زنی که خودش را گرگ می‌دید

– من می‌ترسم.
– میخوایی برام تعریف کنی. دقیقن از چی می‌ترسی؟
– با خوابی که دیشب دیدم، سومین باره که دارم توی خواب …(گریه)
– توی خواب چی؟ خودت داری میگی توی خواب. اگر در بیداری بود چقدر می‌ترسیدی؟ آروم باش و هر وقت تونستی تعریفت رو ادامه بده…
– ببخشید. می‌خواستم بگم که توی خواب، خودم را به شکل گرگ می‌بینم.
– اووووه. چقدررر درخشان! می‌تونی برام تعریفش کنی؟
– بله. مثلن همین دیشب. خواب می‌بینم که در یک دشت سرسبز و رویایی هستم. البته من خودم را نمی‌بینم ولی می‌دونم که اونجا هستم. محو شکوه و زیبایی منظره دشت هستم که یهو حس می‌کنم کسی کنارم نشسته. رو برمی‌گردونم و گرگی خاکستری را می‌بینم که او هم مثل من محو زیبایی دشته. آرام و بی‌خطر به نظر می‌رسه اما، من از او می‌ترسم. وقتی می‌خوام فرار کنم حس می‌کنم داره با من حرف میزنه. خوب که گوش میدم صداش را می‌شنوم. با حالتی از مهربانی و التماس میگه: من خودت هستم چرا از من فرار میکنی….(گریه)
– و تو ترسیدی؟
– بله(گریه)
– خب، من کنجکاو شده‌ام بدانم که اخیرن چه میکنی و چه تغییری در سبک زندگیت دادی؟
– اخیرن؟ اوووومم، راستش به دلایل خستگیم از شرایط یکنواخت و بحران زده زندگیم تصمیم گرفتم که کمی بیشتر به خودم رسیدگی کنم…
– مثلن چی میکنی؟
– مثلن کمی بیشتر استراحت می‌کنم. به جای ورزش‌های سنگین و جان‌فرسای قبلیم یوگا می‌کنم. روزی دوبار هم مراقبه می‌کنم. و البته سبک تغذیه‌ام را هم کمی تغییر داده‌ام.
– دیگه چی میکنی؟ به نظر میآد که تغییر بزرگتری کرده‌ای که این گرگ مهربان و زیبا به خوابت اومده.(لبخند)
– اووووومم. خب، نمی‌دونم منظورتون چیه اما، اگر بخواهم چیزی را از قلم نیندازم باید نوشتن رو هم اضافه کنم. هر روز مدت زمانی را در خلوت خودم می‌نویسم.
– می‌دونستم کار بزرگی کرده‌ای. باید دیدار با گرگ درونت رو بهت تبریک بگم.
– (با لبخند و چشمانی براق) نمی‌فهمم از چی میگید. من گرگ باشم خوبه؟ من که از ترس داشتم می‌مُردم…
– خوبه. حتمن هم خوبه و نشانه یک قدم رو به خویشتن و واقعیت وجود…

دیدن گرگ در خواب

خوابیدن و خواب دیدن یکی از اسرارآمیزترین اتفاقات زندگی بشر است. در زمان گذشته، کسانی وجود داشتند که در پاسخ به دغدغه خواب دیدن‌های مردم خواب‌های آنها را تعبیر می‌کردند. تعبیر خواب‌ها بر اساس شواهد و وضعیت آن زمانه بوده است. بارزترین نمونه آن کتاب تعبیر خواب ابن سیرین است که احتمالن از جمع‌آوری بازخوردها به خواب افراد مختلف تدوین شده است.
در زمان فعلی با گسترشی که در علم روانشناسی و شناخت‌های بیشتر از روان انسان‌ها بوجود آمده، موضوع گفتگو درباره خواب‌ها هم شاهد تغییرات بسیار زیادی شده است. امروزه، گفتگو درباره خواب‌ها را تحلیل خواب می‌گویند. از آنجا که، بستر و زمینه گفتگوها متکی به ویژگی‌های درونی فرد خواب بیننده است و از اینرو ، منجر به نتایج منحصر بفرد برای هر فردی خواهد شد. اما، موضوعاتی وجود دارند که کلی هستند و کلیت‌شان برای همه یکسان است. در این موارد، در زمان تحلیل بنا به شرایط فرد، تحلیلِ انحصاری و مختص به شرایط آن فرد ارائه می‌شود. یکی از آن موارد دیدن حیوان در خواب است.

به طور کلی، دیدن حیوانات در خواب نشان‌دهنده غرایز ماست. اینکه نشان دهنده‌ی کدام غریزه در ماست به ویژگی‌ها و خصوصیات آن حیوان بستگی دارد. با جستجو در گوگل می‌توان به ویژگی‌های ذاتی و طبیعی آن حیوان پی برد.

گرگ حیوانی با زندگی اجتماعی است. محافظ قلمرو خودش است و دارای طبیعتی سرزنده و پرجنب‌و جوش است. گفته می‌شود که حمله‌ی گرگ‌های سالم به انسان بالغ بسیار غیرعادی است.
گرگ در خواب می‌تواند نشانه‌ی بیم از خطر ناشناخته‌هایی که در کمین ما هستند هم باشد. گرگ در رویا بیانگر ترس است. ترس، یکی از غرایز ماست. گرگ در خواب می‌تواند نشانه خشم و خواسته‌های جسمانی سرکوب شده و یا عواطف و احساساتی باشد که از آنها هراس داریم.

 

گرگ در خواب زنان

وقتی یک زن خواب گرگ می‌بیند یعنی او با احساسات سرکوب شده خودش مواجه شده است. در مورد زنان، با توجه به شرایط اجتماعی، مهمترین حس سرکوب شده حس زنانگی است. محیط‌های اجتماعی و فرهنگی با بها دادن بیشتر به مرد بودن و تحقیر زن بودن باعث شده‌اند که بسیاری از زنان برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایشان از حس‌های زنانه‌شان صرف نظر کنند. وقتی زنی گرگ در خواب می‌بیند یعنی با وجود ترس‌های ناشی از ناشناخته‌ها در سرزمین زنانگی تمایل دارد که با این حس آشتی کند.

از جمله کارهایی که می‌توان برای برانگیختن حس زنانه انجام داد مراقبه، یوگا، استراحت و نوشتن است. یک زنِ واقعی لازم نیست فاتح کره‌ی ماه بشود. فتح سرزمین وجود خودش بهترین جایگاه برای فتح و پیروزی اوست. دیدن گرگ در خواب بشارت رسیدن به چنین جایگاهی است. معتقدم که خواب‌ها می‌توانند ابزار قدرتمندی برای خودشناسی باشند. توجه به خواب و رویاها هم یکی از کارهای مهم رسیدن به خویشتن است. 

 

سخن پایانی
دیدن گرگ در خواب ترس‌آور است. اما برای زنان دیدن گرگ در خواب بویژه وقتی احساس قرابت و نزدیکی بین آنها وجود دارد خبر خوبی است؛ رسیدن به خویشتن اصیل و  زنانگی کامل. البته این اتفاق به شرطی محقق می‌شود که زن از این موضوع آگاه باشد و در راه رسیدن به آن گام‌های ارزشمند و مهمی بردارد. اگر تمایل دارید در این باره بیشتر بدانید کتاب زنانی که با گرگها می‌دوند نوشته خانم کلاریسا پینکو لا استِس ترجمه خانم سیمین موحد را به شما پیشنهاد می‌کنم.

خوشحال می‌شوم از تجربه‌هایتان با ما بگویید. در قسمت دیدگاهها منتظر خواندن نظرات و تجربه‌های شما هستم.

2 دیدگاه برای “زنی که خودش را گرگ می‌دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *