کاهش وزن با خودشناسی

اگر شما هم مثل من با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم کرده باشید می دانید که این مشکل یک وضعیت دائمی و طاقت فرساست. از خودِ کاهش وزن بدتر موضوع تثبت و نگهداشت وزن کم شده است. من بارها تا ده کیلو وزن را با مشقت تمام کم کرده ام. اما، در کمتر از چند ماه همان قدر و کمی بیشترش جایگزین شده است. 

برای این وضعیت با عوامل و آیتم های زیادی به عنوان عامل چاق آشنا شده ام، از جمله ارث و شرایط محیط زندگی. شرایطی مثل داشتن استرس و عوامل روانی. اما نکته قابل تامل برای من این بود که راه حل کاهش وزن را تنها در دو موضوع تغذیه و ورزش می دیدم. اینکه آگاه باشم که انرژی ورودی به بدن از طریق غذا بیش است خروجی آن نباشد. این کار با ورزش و پیاده روی بیشتر در مقابل کاهش حجم غذایم صورت می گرفت. حالا که خودشناسی را موضوع روی میز خودم قرار داده ام به طور معجزه آسایی با روشی جدید برای کاهش وزن آشنا شده ام. کاهش وزن مبتنی بر خودشناسی و معنویت. 

در کتابی که به آن دست یافته ام قرار است طی بیست و یک درس با بکارگیری این روش ضمن کاهش وزن به تناسب اندام دلخواهم برسم. در این فکر هستم که آیا می توانم هر روز درس های این کتاب را با شما به اشتراک بگذارم. از طرفی احساس می کنم که لازم است قبل از اشتراک مطلب خودم موضوع را امتحان کنم. بر سر این راهی هستم. اگر مقدر باشد که این روش را به اشتراک بگذارم به زودی این کار را خواهم کرد. 

بخشی از وجودم  از این که پازل خودشناسی ام تکه به تکه با هم هماهنگ می شود خوشحال است. برای این همزمانی ها سپاسگزارم و می دانم که نتیجه آن هر چه باشد خیر و برکتی بی منتهاست. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *