به طور مشخص بنویسید

ناتالی گلد برگ در کتاب ” تا می توانی بنویس” در فصلی با عنوان «به طور مشخص بنویسید» توضیح می دهد که وقتی درباره چیزی می نویسید درباره اش به طور مشخص بنویسید. مثلن فقط نگویید میوه بلکه بگویید “انار”. در این فصل در مورد گیاهان و درختان هم همین نکته را بیان کرده است. ناتالی می گوید: «وقتی نام درچیزی را می دانیم، به خاک نزدیکتر می شویم. وقتی از خیابان پایین میروم و درخت یاس زرد یا درختچه سماق را می بینم، بیشتر نسبت به محیط اطرافم احساس صمیمت می کنم. آنگاه به انها توجه نشتن می دهم و می توانم نامشان را بگویم. این مرا بیدارتر می کند.» امروز من فکر می کنم که این نکته چقدر در مسیر خودشناسی به ما کمک می کند. 

مدتهاست که این نکته ظریف ناتالی را در گوش خود کرده ام اما فرصت جستجو در مورد درختان اطرافم را نداشتم. هر بار که از خیابانی رد می شدم و به درختان آنجا نگاه می کردم، از اینکه نامشان را نمی دانستم غمگین می شدم. انگار بین من و آنها هیچ رابطه ای نبود. جز چند تایی انگشت شمار از درختان نام خیلی هاشان را نمی دانستم. این موضوع برایم به عنوان سوال بزرگی مطرح بود. تا اینکه با امکانی آشنا شدم که این مسئله را برای من حل می کرد. 

از یکی از دوستانم نام گلی را پرسیدم، گفت: نمی داند. من درد همان سوال بزرگم را بازگو کردم و در کمال شگفتی با یک راهکار ساده برای این موضوع آشنا شدم. دوست دارم این دانسته را اینجا بنویسم تا شاید پاسخی باشد برای کسانی که مشتاق این کارهستند. 

وارد سایت گوگل می شوید و در همان صفحه اول در کادر جستجو روی آیکن دروبین می زنید و دروبین موبایلتان را به سمت گل یا درخت مورد نظر قرار داده و روی شاتر کلیک می کنید. گوگل نزدیکترین موارد یافت شده را در اختیارتان قرار می دهد و شما در همان آن می توانید به جواب سوال تان برسید. من خودم چند روزی است که این کار را به عنوان تفریح شادی بخش و جالب انجام می دهم. از این طریق هم یاد می گیرم و هم به قول ناتالی با محیط اطراف آشناتر می شوم. شاید باورتان نشود خیابانی که سالهاست از آن عبور می کرده و نام درختانش را نمی دانسته ام برایم آشنا تر شده است. امروز از کنار هر درختی که نامش را یاد گرفته ام، رد می شدم با نام از او یاد می کردم. حس می کردم رابطه بین من و خیابان و درختان موجود در آن عمیق تر شده است. تجربه لذت بخشی که داشتم را با همه دوستداران طبیعت و نوشتن به اشتراک گذاشتم. امیدوارم مورد توجه تان واقع بشود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *