فیلم جنگجوی درون؛ طرح داستان

 فیلم بر پایه کتابی با همین نام که توسط قهرمان فیلم یعنی “دَن میلمن” بر اساس داستان واقعی زندگی خودش نوشته، ساخته شده است. دن میلمن جوان ژیمناستیک کاری است که مهمترین هدفش در زندگی رسیدن به مدال طلای المپیک است. در این راه خیلی سخت کوش است. قصد دارد با یک حرکت جدید که توسط مدال آوران قبلی انجام نشده به مقام مورد نظر و به قول خودش به خوشبختی برسد. شش هفته تا زمان مسابقات زمان دارند و در این مدت تیم آنها توسط مربی برای داشتن تمرینات اصولی راهنمایی می شود. داستان فیلم یک داستان روانشناختی و خودشناسی است. قهرمان فیلم در اثر یک ضربه ناگهانی به خود آمده و در مسیر تغییر قرار می گیرد. همین اتفاق ناگوار علتی برای شناخت خود و هدف زندگی اش می شود.

قبل از مسابقات، پای دن در اثر یک تصادف و برخورد یک موتور سوار به شدت آسیب می بیند. این اتفاق برای دن قابل هضم نیست و از این بابت بسیار ناراحت و خشمگین است. دن در این فضای خشم و ناراحتی، شب ها بی خواب و بی قرار می شود. یک شب، ساعت 3 نیمه شب به دلیلی کابوسی که درباره پایش می بیند از خواب می پرد. برای بهتر شدن حالش  به پمپ بنزینی در همان حوالی سر می زند. در این پمپ بنزین با پیرمرد عجیب و غریبی آشنا می شود که انگار راز درون و درد واقعی دن را می داند و می خواهد در رسیدن به خوشبختی کمکش کند. پیرمرد به دن پیشنهاد یک قرار ملاقات می گذارد.دن علیرغم میل باطنی اش به مکان پیشنهادی پیرمرد رفته و با حرف های عجیبی از سمت پیرمرد مواجه می شود. پیرمرد تلاش می کند که توجه دن را از بیرون به درون خودش جلب کند

در دوران نقاهت، دن از بی توجهی مربی و سایر افراد تیم ناراحت و خشمگین می شود. او با این فکر که فرصت مسابقات را از دست داده  و شکست خورده است  به خودکشی فکر می کند. دن تصمیم می گیرد خودش را از ساختمان بلندی پرت کند. در اوج ساختمان و لبه پرتگاه در حالی که ترس تمام وجودش را گرفته، با جنبه دیگری از وجود خودش مواجه می شود. دن در این مواجهه درونی می فهمد که برای عبور از این وضعیت سخت به شجاعت بیشتری نیاز دارد.

دوباره، به سمت پیرمرد رفته و تحت آموزش او بر روی ساختار روانی و نگرشی و ادامه تمرینات ژیمناستیک خود کار می کند. علیرغم شکستگی پا، با نگاهی جدیدی که به موفقیت پیدا کرده به سختی تلاش می کند. نتیجه این تلاش رسیدن به قدرت ذهنی و بدنی است. دن برای نشان دادن توانمندی خود به باشگاه می رود و با نمایش توانمندی خود باعث حیرت مربی و سایر افراد تیم می شود. بالاخره به عنوان یکی از بازیکنان تیم راهی مسابقات المپیک می شود. 

در پایان فیلم، دن در حالی که سرشار از ثبات و آرامش است با اجرای حرکات موزون و پر از اقتدار و زیبایی موجب حیرت داوران مسابقات المپیک می شود. در این مسابقات مدال طلا را به دست می آورد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *